celikci
New member
José Mollura Amsterdam'da yaşıyor neredeyse on altı yıldır ve yurt dışında yaşayan tüm yetenekli Arjantinliler gibi o da öne çıkıyor. adanmıştır işi cüzdanlarKraliçe Sarayı'ndan iki blok ötede bulunan kendi atölye-atölyesinde üretiyor. Hikayesi viral oldu çünkü Instagram hesabından büyük lüks markalara meydan okuyor bir cüzdanı dolar cinsinden bir rakama satan ve içinde birkaç sıfır bulunan ve çoğu zaman inanılması imkânsız olan bir rakam.
“Her zaman Josecito, asla Luisito” (kendisine ve Fransız markası Louis Vuitton'a atıfta bulunarak) onun en temsili sloganlarından biri haline geldi. Ona takipçi kazandıran ve dünyanın her yerinden müşterilerin dikkatini çeken şey buydu. “İnsanları bilinçlendirmeyi seviyorum: Bir torba cips şeklindeki bir cüzdan nasıl 5.000 Euro'ya mal olabilir?”diyor Mollura bir gönderisinde, Lays patateslerinin sarı paketinden ilham alan Balenciaga çantasına atıfta bulunuyor.
Amsterdam lokasyonlarında. El yapımı tasarımlarının maliyeti 600 ile 3.000 dolar arasında değişiyor. Fotoğraf: José Mollura'nın izniyle.
Buenos Aires'ten dünyaya
Mollura, ailesinin yaşadığı Buenos Aires'te birkaç gün geçirdi ve çok dramatik olmasına rağmen hâlâ Ülkemizde elde ettiği popülerliğe hayran kaldı. Kahve işin içinde (diğer tutkusu da uzman olduğu kahvedir), hikâyesinin bir kısmını Malba'da yaptığı bir konuşmada anlattı.
“Lisede kitaplar bana göre değildi. Disleksiğim ve sanırım bitirdiğim tek kitap kahveyle ilgili bir kitap. Çocukluğumdan beri her zaman yaşamak için ellerimle bir şeyler yapmam gerektiğini söyledim ve araştırarak buldum. Büyük büyükbabam İtalya'da bir ayakkabıcıydı ve sonra ben oraya zanaatkarlık için, her şeyden önce ellerimi kullanmak için gittim.”diyor José, Hollanda'daki mekanında çalışmak için giydiği tulumu giyiyor.
İtalya ile Hollanda arasındaki belirsiz yolculuk onu Avrupa'nın dışına götürdü: Hindistan ve Tayland. “Orada bir ayakkabı fabrikasında bedava çalıştım. Daha önce Milan Politeknik'te moda tasarımı okumak için gitmiştim ama program bana göre değildi, fazla teorikti, moda tarihi ve hatırlayamadığım birçok gerçek içeriyordu. Bir makineyle çalışmak istedim. Kalküta'da kumaşlar hakkında çok şey öğrendim, harika bir deneyimdi. Orada beni Hollanda'ya çalışmaya götüren, kahveyle bağlantılı bir kişiyle tanıştım. Bana bunu teklif ettiğinde Tayland'da olduğunu hatırlıyorum. Bir Budist tapınağında yaşayarak biraz zaman geçirdim. Ama teklifi kabul ettim. Kahveye karşı mutlak bir zevkim var, sevdiğim bir şey. Şimdi Hollanda'daki iki tutkumu birleştiriyorum: cüzdanlar ve kahve.”
Adını taşıyan cüzdanların tarihi Amsterdam'da başladı. Aksesuar üretimini kahve dünyasıyla buluşturdu: “İçinde taneler bulunan ve çuvaldan yapılmış çuvalları gördüm: Kendi kendime o kumaşla bir şeyler yapmam gerektiğini söyledim. Bunlar benim ilk modellerimdi. Bunları şehrin kuzey banliyölerinde bulunan evimde bulunan bir atölyede yaptım. Oraya ulaşmak için küçük bir tekneyle geçmek zorunda kaldım. O zamanlar çok fazla suçun olduğu bir mahalleydi” diye anımsıyor Mollura.
“Zamanla daha fazla makine satın alarak, yeni modeller yaparak, dokular ekleyerek ilerleme kaydettim. Paralel, Bugüne kadar kahve işinde kaldım.. Pazartesi günleri çanta dükkanı kapalı olduğunda kendimi buna adıyorum. Etiyopya ve Kenya'dan kahve ithal eden laboratuvar niteliğindeki bir şirkette çalışıyorum. Her altı haftada bir tahıl satın almak için Doğu Afrika'ya da gidiyorum. Bu da başka bir gelir ama ben bu işi çok sevdiğim için bedavaya yapardım.”
Yükselen çanta tasarımcısı, 2012 yılında Amsterdam Belediyesi'nin düzenlediği bir yarışmaya katıldı. Bisiklet için tasarlanan modeli, Yeni Konsept kategorisinin kazananı oldu: “Bugüne kadar yaptığım bir tasarım. Yarışmanın ödülü, dört ay boyunca Amsterdam'ın en önemli caddelerinden birinde, merkezde bir yerde olmaktı ve sanırım bu, profesyonel kariyerimin çantalarla yükselişi oldu” diye açıklıyor iki kişiyle poz verdikten sonra. Malba'nın eteklerindeki özel modellerinden.
“Büyüme çok yavaştı ama böyle olması gerekiyordu; Eğer tarihi tekrarlamak zorunda kalsaydım, yine böyle olması için imza atardım. Eğer farklı olsaydı buna katlanır mıydım bilmiyorum. Bugün 45 yaşındayım, her şeyin olduğu gibi yolunda olduğunu anlıyorum” diyor.
José Mollura kendini iki tutkusuna, çantalara ve kahveye adadı. Fotoğraf: José Mollura'nın izniyle.
İnsanları bilinçlendirmek istiyorum: Lays patates cipsi torbası şeklindeki Balenciaga marka bir çanta nasıl 5.000 Euro'ya mal olabiliyor?
“ABD'de üretilmiştir” müşteriler
Hernan Cattaneo Bir gün Hollanda'da verdiği bir gösteriden sonra onu ziyarete giden Arjantinlilerden biridir. Mollura ona hayran kalırken, Instagram hesabında Arjantinli DJ'in mekana yaptığı ziyaretin bir kaydı var. “Sanırım hayatımda bitirdiğim ikinci kitap Hernán'ınkiydi. Her zaman yavaş büyümeden, azar azar ilerlemekten bahsediyor. Bugün olup bitenlerden, müzik yapan çocuklardan bahsediyor: Bir şarkı yayınlıyorlar, onu Spotify'da patlatıyorlar, bir stadyumu dolduruyorlar ve sonra başlarına gelen her şeyi nasıl değerlendireceklerini bilmiyorlar. Hernán'a hayranım, ne zaman Hollanda'da oynasa giderim. Ona kulaklıkları için bir çanta yaptım. Ben bunu ona gönülden verdim, hiçbir karşılık beklemeden, ne bir gönderi, ne bir şey. Ben de öyle hissettim” diyor gururla.
José Mollura müşterilerini seçiyor mu? “Birisi mağazama girdiğinde, satın alıp almayacağını, bir şeyi kopyalayıp kopyalayacağını, ayrılıp geri döneceğini biliyorum. Ya bir daha geri dönmezse. Bu benim sahip olduğum bir içgüdü. Çoğu zaman müşteriler bir model seçerler ve ben onlara bunun kendilerine göre olmadığını söylerim. Çantalarımın ve cüzdanlarımın sadece Amsterdam'dan kalma bir hatıra olmasını istemiyorum. Onlara bir değer vermelerini istiyorum” diye açıklıyor.
Arjantinli müşterilerinin %70'i ABD'den geliyor geri kalanların hepsi Avrupalı. “Gelecekte Kuzey Amerika'da bir mağazamın olmasını isterim. İlham kaynaklarımdan biri İspanyol şef Ferran Adriá, birçok kez dünyanın en iyisi seçildi. Kışın ne yapacağını düşünmek, yeni bir menü planlamak için işletmesini kapattı. Ben de bunu yapmak isterim. Amsterdam'da biraz zaman geçirin ve ardından birkaç aylığına San Francisco gibi bir şehre gidin. Sadece bunun üzerinde çalışıyorum.”
Tasarımlarınız. Günde 6'ya kadar iş yapabilir ve sırada 60'tan fazlası var. Fotoğraf: Ariel Grinberg.
Benzersiz bir çanta yaratın
O Yaratıcı süreç Mollura tarzı tasarım, sabahları bisiklete binerken veya koşarken aklınıza gelen fikirlerle başlar. Şöyle diyor: “Her zaman bir parça kağıt ve kalemim olur, bu yüzden konsept aklıma geldiğinde yaptığım işi bırakıp onu çizerim. Her seferinde farklı, farklı, benzersiz bir şeyi hedefliyorum. Kendimi asla tekrarlamıyorum. Müşteri birçok insanın kullandığı bir şeyi istiyorsa gidip onu bir zincirde aramalıdır. Mağazamda diğerine benzeyen bir çanta yok. Gerçek şu ki, model yapmaktan sıkıldığımı hissedersem artık yapmıyorum.”
Mollura işkolik: “Mağazada pek çok model var ve insanlar gelip bana 'Hepsini beğendim' diyorlar. Bazen çok fazla şeyin olmaması daha iyidir: İnsanların çok fazla şeyle kafası karışır. Her zaman şunu düşünürüm: 10 kadın modelim, 10 erkek modelim olmalı. Fakat, Dosyamda 60'tan fazla var, durduramıyorum.“, hesap.
“Bu günlerde erken kalkıyorum, kahve içiyorum ve gidiyorum. Eğer çok doluysam, Günde 6 poşete kadar hazırlayabiliyorum. Bu arada müşterilere hizmet veriyorum. Yalnız çalışıyorum. Ve benim için satış, yaratıcı bir sürecin sonucudur. Çantayı satmaktansa duvara asmak bana daha çok mutluluk veriyor. Ben kendi kendime liderim. Kendimle yarışıyorum. Talebin kontrol altına alınmasını istiyorum, asla yüzlerce çanta satmayacağım. Şimdi örneğin yeni bir modele sahip olmak için üç ay beklemeniz gerekiyor. Onları ben yapıyorum, her şeyle ben ilgileniyorum. “Bu duygusal bir çalışma.”
Özel modeller var mı talep üzerine? “Bazılarını yapıyorum, bana belirli bir dokuyu veya renk karışımını sevdiklerini söylüyorlar. Ben bunu yapıyorum ama müşteriler bunun biraz zaman aldığını biliyor ve bunu bekliyorlar” diyor gururla.
Mollura tasarımlarının maliyeti 600 ile 3.000 dolar arasında değişiyor. “Bu yıl dünyanın her yerinde insanlar parayla ilgileniyor; kimse ne olacağını bilmiyor. Ama yaptığım işin her zaman bir pazarı vardır. Zaten amacım insanların istismar ettiği bir yer değil. Benimki daha zanaatkar bir şey. Herşeyimi oraya yatırdım. Çok sade bir hayatım var. Benim lüksüm yok benim lüksüm makineler“diyor inançla.
“İki el ve bir kare ile tasarlayın.” Fotoğraf: José Mollura'nın izniyle.
Satış, yaratıcı bir sürecin sonucudur. Kendimle yarışıyorum. Talebin kontrol altına alınmasını istiyorum: Asla yüzlerce çanta satmayacağım.
Josecito, Vuitton'a karşı
Biraz Pazarlama ekibi Hollanda'da marka iletişiminde ona yardımcı oldu. “İnsanlar mağazama Vuitton, Gucci ve diğer markaların modelleriyle geliyorlar… Bunu bana gösteriyorlar ve bana şunu söylüyorlar: 'Bu çantayla marka adına para ödediğimi biliyorum.' Yani birlikte oturmak Matías LañaDünyayı dolaşan Arjantinli bir yaratıcı bana şunları söyledi: 'Bunun gün ışığına çıkarılması gerekiyor. Karakterinizle ilgili olarak, eğer işleri doğru yaparsak patlayabilir.' Ve başlıyoruz. Oynat tuşuna bastık, bahsettiğimiz ilk videoyu kaydettik bir moda markası için ne kadar ödersiniz.”
Instagram'da yayınlanan videolardan birinde, Doğrudan Vuitton'un yaratıcısıyla konuştu. “Luisito, bu iki el ve birkaç makineyle bu koleksiyonun tamamını yapıyorum. Çantalarınızı yapmak için kaç kişiye ihtiyacınız var? 100 mü, 200 mü? Kaç tane? Seri üretim yaptığınızda kaliteyi kaybedersiniz. Bu nedenle her zaman Josesito, asla Luisito,” diyor Mollura mizahla kameraya.
“Videolarda da şunu söyledim iki el ve bir kare ile tasarım. Ekip tesiste ve şimdi insanlar yanından geçip fotoğraf çekiyor. Bu alışılmadık bir durum. Arjantinlilerin bana yazdıkları çok etkileyici. Sanırım beni görüyorlar ve bunun mümkün olduğunu, tutkunuz varsa bunun mümkün olduğunu anlıyorlar. Sanırım bu, yeni destinasyonlar arayışı içinde ülkeyi terk eden Arjantinliler tarafından çok iyi karşılandı” diyor.
Maksimuma Ulaşmak
Mollura'nın geleceği mi? Kendisini San Francisco'da, 60'lardan kalma bir araba ve müşterisi Leonardo Di Caprio ile hayal ediyor. Nedenini sormadan röportajı bitirmek imkansız MaksimumHollanda'nın en ünlü Arjantinlisi. “Onu bir kez bir etkinlikte gördüm ama yanına bile gitmedim. Onu rahatsız etmeyi aklımdan bile geçirmem çünkü herkes onu rahatsız etmek zorunda. Elbette Amsterdam'ın üç haçı olan logolu tasarımlarımdan birini size göndermek isterim. Umarım bir gün mağazaya gelir ve bana şöyle der: 'Seni duydum.'.”
Ayrıca bakınız
Fabricio Portelli: En talepkar Arjantinli şarap eleştirmeni nasıl düşünüyor?
Ayrıca bakınız
House of the Dragon'un kötü adamı Ewan Mitchell samimi: ona neden “buzdağı” diyorlar?
“Her zaman Josecito, asla Luisito” (kendisine ve Fransız markası Louis Vuitton'a atıfta bulunarak) onun en temsili sloganlarından biri haline geldi. Ona takipçi kazandıran ve dünyanın her yerinden müşterilerin dikkatini çeken şey buydu. “İnsanları bilinçlendirmeyi seviyorum: Bir torba cips şeklindeki bir cüzdan nasıl 5.000 Euro'ya mal olabilir?”diyor Mollura bir gönderisinde, Lays patateslerinin sarı paketinden ilham alan Balenciaga çantasına atıfta bulunuyor.
Amsterdam lokasyonlarında. El yapımı tasarımlarının maliyeti 600 ile 3.000 dolar arasında değişiyor. Fotoğraf: José Mollura'nın izniyle.
Buenos Aires'ten dünyaya
Mollura, ailesinin yaşadığı Buenos Aires'te birkaç gün geçirdi ve çok dramatik olmasına rağmen hâlâ Ülkemizde elde ettiği popülerliğe hayran kaldı. Kahve işin içinde (diğer tutkusu da uzman olduğu kahvedir), hikâyesinin bir kısmını Malba'da yaptığı bir konuşmada anlattı.
“Lisede kitaplar bana göre değildi. Disleksiğim ve sanırım bitirdiğim tek kitap kahveyle ilgili bir kitap. Çocukluğumdan beri her zaman yaşamak için ellerimle bir şeyler yapmam gerektiğini söyledim ve araştırarak buldum. Büyük büyükbabam İtalya'da bir ayakkabıcıydı ve sonra ben oraya zanaatkarlık için, her şeyden önce ellerimi kullanmak için gittim.”diyor José, Hollanda'daki mekanında çalışmak için giydiği tulumu giyiyor.
İtalya ile Hollanda arasındaki belirsiz yolculuk onu Avrupa'nın dışına götürdü: Hindistan ve Tayland. “Orada bir ayakkabı fabrikasında bedava çalıştım. Daha önce Milan Politeknik'te moda tasarımı okumak için gitmiştim ama program bana göre değildi, fazla teorikti, moda tarihi ve hatırlayamadığım birçok gerçek içeriyordu. Bir makineyle çalışmak istedim. Kalküta'da kumaşlar hakkında çok şey öğrendim, harika bir deneyimdi. Orada beni Hollanda'ya çalışmaya götüren, kahveyle bağlantılı bir kişiyle tanıştım. Bana bunu teklif ettiğinde Tayland'da olduğunu hatırlıyorum. Bir Budist tapınağında yaşayarak biraz zaman geçirdim. Ama teklifi kabul ettim. Kahveye karşı mutlak bir zevkim var, sevdiğim bir şey. Şimdi Hollanda'daki iki tutkumu birleştiriyorum: cüzdanlar ve kahve.”
Adını taşıyan cüzdanların tarihi Amsterdam'da başladı. Aksesuar üretimini kahve dünyasıyla buluşturdu: “İçinde taneler bulunan ve çuvaldan yapılmış çuvalları gördüm: Kendi kendime o kumaşla bir şeyler yapmam gerektiğini söyledim. Bunlar benim ilk modellerimdi. Bunları şehrin kuzey banliyölerinde bulunan evimde bulunan bir atölyede yaptım. Oraya ulaşmak için küçük bir tekneyle geçmek zorunda kaldım. O zamanlar çok fazla suçun olduğu bir mahalleydi” diye anımsıyor Mollura.
“Zamanla daha fazla makine satın alarak, yeni modeller yaparak, dokular ekleyerek ilerleme kaydettim. Paralel, Bugüne kadar kahve işinde kaldım.. Pazartesi günleri çanta dükkanı kapalı olduğunda kendimi buna adıyorum. Etiyopya ve Kenya'dan kahve ithal eden laboratuvar niteliğindeki bir şirkette çalışıyorum. Her altı haftada bir tahıl satın almak için Doğu Afrika'ya da gidiyorum. Bu da başka bir gelir ama ben bu işi çok sevdiğim için bedavaya yapardım.”
Yükselen çanta tasarımcısı, 2012 yılında Amsterdam Belediyesi'nin düzenlediği bir yarışmaya katıldı. Bisiklet için tasarlanan modeli, Yeni Konsept kategorisinin kazananı oldu: “Bugüne kadar yaptığım bir tasarım. Yarışmanın ödülü, dört ay boyunca Amsterdam'ın en önemli caddelerinden birinde, merkezde bir yerde olmaktı ve sanırım bu, profesyonel kariyerimin çantalarla yükselişi oldu” diye açıklıyor iki kişiyle poz verdikten sonra. Malba'nın eteklerindeki özel modellerinden.
“Büyüme çok yavaştı ama böyle olması gerekiyordu; Eğer tarihi tekrarlamak zorunda kalsaydım, yine böyle olması için imza atardım. Eğer farklı olsaydı buna katlanır mıydım bilmiyorum. Bugün 45 yaşındayım, her şeyin olduğu gibi yolunda olduğunu anlıyorum” diyor.
İnsanları bilinçlendirmek istiyorum: Lays patates cipsi torbası şeklindeki Balenciaga marka bir çanta nasıl 5.000 Euro'ya mal olabiliyor?
“ABD'de üretilmiştir” müşteriler
Hernan Cattaneo Bir gün Hollanda'da verdiği bir gösteriden sonra onu ziyarete giden Arjantinlilerden biridir. Mollura ona hayran kalırken, Instagram hesabında Arjantinli DJ'in mekana yaptığı ziyaretin bir kaydı var. “Sanırım hayatımda bitirdiğim ikinci kitap Hernán'ınkiydi. Her zaman yavaş büyümeden, azar azar ilerlemekten bahsediyor. Bugün olup bitenlerden, müzik yapan çocuklardan bahsediyor: Bir şarkı yayınlıyorlar, onu Spotify'da patlatıyorlar, bir stadyumu dolduruyorlar ve sonra başlarına gelen her şeyi nasıl değerlendireceklerini bilmiyorlar. Hernán'a hayranım, ne zaman Hollanda'da oynasa giderim. Ona kulaklıkları için bir çanta yaptım. Ben bunu ona gönülden verdim, hiçbir karşılık beklemeden, ne bir gönderi, ne bir şey. Ben de öyle hissettim” diyor gururla.
José Mollura müşterilerini seçiyor mu? “Birisi mağazama girdiğinde, satın alıp almayacağını, bir şeyi kopyalayıp kopyalayacağını, ayrılıp geri döneceğini biliyorum. Ya bir daha geri dönmezse. Bu benim sahip olduğum bir içgüdü. Çoğu zaman müşteriler bir model seçerler ve ben onlara bunun kendilerine göre olmadığını söylerim. Çantalarımın ve cüzdanlarımın sadece Amsterdam'dan kalma bir hatıra olmasını istemiyorum. Onlara bir değer vermelerini istiyorum” diye açıklıyor.
Arjantinli müşterilerinin %70'i ABD'den geliyor geri kalanların hepsi Avrupalı. “Gelecekte Kuzey Amerika'da bir mağazamın olmasını isterim. İlham kaynaklarımdan biri İspanyol şef Ferran Adriá, birçok kez dünyanın en iyisi seçildi. Kışın ne yapacağını düşünmek, yeni bir menü planlamak için işletmesini kapattı. Ben de bunu yapmak isterim. Amsterdam'da biraz zaman geçirin ve ardından birkaç aylığına San Francisco gibi bir şehre gidin. Sadece bunun üzerinde çalışıyorum.”
Benzersiz bir çanta yaratın
O Yaratıcı süreç Mollura tarzı tasarım, sabahları bisiklete binerken veya koşarken aklınıza gelen fikirlerle başlar. Şöyle diyor: “Her zaman bir parça kağıt ve kalemim olur, bu yüzden konsept aklıma geldiğinde yaptığım işi bırakıp onu çizerim. Her seferinde farklı, farklı, benzersiz bir şeyi hedefliyorum. Kendimi asla tekrarlamıyorum. Müşteri birçok insanın kullandığı bir şeyi istiyorsa gidip onu bir zincirde aramalıdır. Mağazamda diğerine benzeyen bir çanta yok. Gerçek şu ki, model yapmaktan sıkıldığımı hissedersem artık yapmıyorum.”
Mollura işkolik: “Mağazada pek çok model var ve insanlar gelip bana 'Hepsini beğendim' diyorlar. Bazen çok fazla şeyin olmaması daha iyidir: İnsanların çok fazla şeyle kafası karışır. Her zaman şunu düşünürüm: 10 kadın modelim, 10 erkek modelim olmalı. Fakat, Dosyamda 60'tan fazla var, durduramıyorum.“, hesap.
“Bu günlerde erken kalkıyorum, kahve içiyorum ve gidiyorum. Eğer çok doluysam, Günde 6 poşete kadar hazırlayabiliyorum. Bu arada müşterilere hizmet veriyorum. Yalnız çalışıyorum. Ve benim için satış, yaratıcı bir sürecin sonucudur. Çantayı satmaktansa duvara asmak bana daha çok mutluluk veriyor. Ben kendi kendime liderim. Kendimle yarışıyorum. Talebin kontrol altına alınmasını istiyorum, asla yüzlerce çanta satmayacağım. Şimdi örneğin yeni bir modele sahip olmak için üç ay beklemeniz gerekiyor. Onları ben yapıyorum, her şeyle ben ilgileniyorum. “Bu duygusal bir çalışma.”
Özel modeller var mı talep üzerine? “Bazılarını yapıyorum, bana belirli bir dokuyu veya renk karışımını sevdiklerini söylüyorlar. Ben bunu yapıyorum ama müşteriler bunun biraz zaman aldığını biliyor ve bunu bekliyorlar” diyor gururla.
Mollura tasarımlarının maliyeti 600 ile 3.000 dolar arasında değişiyor. “Bu yıl dünyanın her yerinde insanlar parayla ilgileniyor; kimse ne olacağını bilmiyor. Ama yaptığım işin her zaman bir pazarı vardır. Zaten amacım insanların istismar ettiği bir yer değil. Benimki daha zanaatkar bir şey. Herşeyimi oraya yatırdım. Çok sade bir hayatım var. Benim lüksüm yok benim lüksüm makineler“diyor inançla.
Satış, yaratıcı bir sürecin sonucudur. Kendimle yarışıyorum. Talebin kontrol altına alınmasını istiyorum: Asla yüzlerce çanta satmayacağım.
Josecito, Vuitton'a karşı
Biraz Pazarlama ekibi Hollanda'da marka iletişiminde ona yardımcı oldu. “İnsanlar mağazama Vuitton, Gucci ve diğer markaların modelleriyle geliyorlar… Bunu bana gösteriyorlar ve bana şunu söylüyorlar: 'Bu çantayla marka adına para ödediğimi biliyorum.' Yani birlikte oturmak Matías LañaDünyayı dolaşan Arjantinli bir yaratıcı bana şunları söyledi: 'Bunun gün ışığına çıkarılması gerekiyor. Karakterinizle ilgili olarak, eğer işleri doğru yaparsak patlayabilir.' Ve başlıyoruz. Oynat tuşuna bastık, bahsettiğimiz ilk videoyu kaydettik bir moda markası için ne kadar ödersiniz.”
Instagram'da yayınlanan videolardan birinde, Doğrudan Vuitton'un yaratıcısıyla konuştu. “Luisito, bu iki el ve birkaç makineyle bu koleksiyonun tamamını yapıyorum. Çantalarınızı yapmak için kaç kişiye ihtiyacınız var? 100 mü, 200 mü? Kaç tane? Seri üretim yaptığınızda kaliteyi kaybedersiniz. Bu nedenle her zaman Josesito, asla Luisito,” diyor Mollura mizahla kameraya.
“Videolarda da şunu söyledim iki el ve bir kare ile tasarım. Ekip tesiste ve şimdi insanlar yanından geçip fotoğraf çekiyor. Bu alışılmadık bir durum. Arjantinlilerin bana yazdıkları çok etkileyici. Sanırım beni görüyorlar ve bunun mümkün olduğunu, tutkunuz varsa bunun mümkün olduğunu anlıyorlar. Sanırım bu, yeni destinasyonlar arayışı içinde ülkeyi terk eden Arjantinliler tarafından çok iyi karşılandı” diyor.
Maksimuma Ulaşmak
Mollura'nın geleceği mi? Kendisini San Francisco'da, 60'lardan kalma bir araba ve müşterisi Leonardo Di Caprio ile hayal ediyor. Nedenini sormadan röportajı bitirmek imkansız MaksimumHollanda'nın en ünlü Arjantinlisi. “Onu bir kez bir etkinlikte gördüm ama yanına bile gitmedim. Onu rahatsız etmeyi aklımdan bile geçirmem çünkü herkes onu rahatsız etmek zorunda. Elbette Amsterdam'ın üç haçı olan logolu tasarımlarımdan birini size göndermek isterim. Umarım bir gün mağazaya gelir ve bana şöyle der: 'Seni duydum.'.”
Ayrıca bakınız
Fabricio Portelli: En talepkar Arjantinli şarap eleştirmeni nasıl düşünüyor?
Ayrıca bakınız
House of the Dragon'un kötü adamı Ewan Mitchell samimi: ona neden “buzdağı” diyorlar?