En talepkar Arjantinli şarap eleştirmeni nasıl düşünüyor?

celikci

New member
Fabricio Portelli (54 yaşında) pazarlama mezunu, sommelier, şarap eleştirmeni ve gastronomi danışmanıdır. Halen Radio Mitre'de programda çalışmaktadır. Öğleden sonra yanarve sür VinoramaYouTube'da bir yayın döngüsü.


Yıllar önce özel dergiler yönetti, televizyon yaptı ve şarap rehberleri hazırladı. Miguel Brasco ve Elisabeth ChecaArjantin'in en ünlü yemek ve şarap gazetecilerinden ikisi.


Birkaç hafta önce şunu yayınladı: Arjantin Şaraplarının Reportelli'si1.200'den fazla etiketi tattığı ve derecelendirdiği, şarap endüstrisine ayrıntılı bir genel bakış sunan yaklaşık 300 sayfalık dijital bir rehber.


Bir Cuma öğleden sonra, tavsiyelerde bulunduğu ve geniş bir şarap listesi hazırladığı Palermo et lokantası La Malbequería'da, Fabricio sohbet etmeye ve yirmi beş yıllık kariyerini gözden geçirmeye hazır.


“İçkilere her zaman ilgim vardı. Dikkatimi çeken ilk şey votka oldu, bu yüzden arkadaşlarımla ön izleme için evimde küçük bir bar yaptım. Onlara içki hazırladım ve Tom Cruise'u oynadım. Kokteyl. Sonra daha ciddi bir şey okumaya başladım ve pazarlama en geniş kariyerdi ve beni en az sıkan kariyerdi.


Fabricio Portelli. Reportelli'sinde 1.200'den fazla etiketin tadına baktı. / Ariel Grinberg

Bir gün Şarap Kulübü'ne gittim, ilk kadehimi içtim ve şöyle dedim: 'Yapmak istediğim şey bu.' Burada yeni başlayan sommelierlik kariyerime böyle adım attım. “Ben ikinci çöplüktenim” diyor.


Zorlu bir eleştirmen


-Kendi şarap raporunuzu yapma fikri nasıl ortaya çıktı?


Raporelli Bu benim hazırladığım bir proje. 25 yıldır Arjantin şaraplarını tadıyorum ve 2002 yılından bu yana notalı tadım notlarımı yayınlıyorum. Bunu yapmanın yolunu zaten biliyordum çünkü daha önceki rehberlerle deneyimim vardı; önce Gustavo Choren'le, ardından Brascó ve Checa'yla yaptığım deneyim.


– Reportelli'de hiçbir plak şirketinin 100 puanı yoktu, neden?


-Arjantin şarabını ve evrimini çok yakından takip ediyorum ve bunun ayrıcalıklı tanığıyım. Ben diğer uzman gazetecilerden daha çok 100 puana ulaşmak istiyorum. Ama tek bir şarap hakkında değil, hepsi hakkında. Ancak en büyük zenginliğimin samimi ve kalıplı fikrim olduğunu anladım.


Bu da bana bunu yapanların ve alan kişilerin saygısını kazandırdı. Yapımcılar, yabancı eleştirmenlerin yaptığı diğer haberlerin aksine, ziyarete gelmediğimi, aynı ülkede yaşadığımı ve onların şaraplarını başka yerlerden değil arkadaşlarımla içtiğimi biliyorlar. Üstelik aynı acıları, sevinçleri paylaşıyoruz.


Bu beni daha iyi ya da daha kötü yapmaz ama kendimi ona daha yakın hissediyorum. Ve benim için bu daha büyük sorumluluk anlamına geliyor. Ben devrimlere ve yeniden evrimlere dayalı olarak evrimleştiğimizi ve bunun tarihimizdeki en iyi Arjantin şaraplarına yol açtığını düşünenlerdenim. Ama hâlâ eksikmiş gibi hissediyorum.


Bu nedenle, seçtiğim elit şarapları saymak gerekirse, tek bir 98, bir tek 97,5, iki şarap 97, iki şarap 96,5, iki şarap 96 ve üç şarap 95,5 var; seçtiğim elit şaraplar: 1.231 üzerinden 11. Bu Arjantin şarabını çok iyi anlatıyor. Tabii zaten 100 puana ulaşmış olan “diğerleri” ile karşılaştırıldığında pek de iyi görünmüyor.


Tutarlılık için gidiyorum. Arjantin şarabının 100 puan olduğunu hissettiğim anda dünyanın bunu öğrenmesini ve tatmak istemesini sağlayacağım.


Fabricio Portelli, elinde bardak.  / Ariel Grinberg
Fabricio Portelli, elinde bardak. / Ariel Grinberg

-Bir şarabı tanımlarken Brasco'nun dediği gibi “görkemli macaneo” hala geçerli midir?


-Başka bir çağdayız. Daha önce yapımcılar ringlere çıkmıyordu, piyasada daha az iyi şarap vardı ve daha az iletişimci vardı. Bu nedenle Brasco'nun ve Çeklerin düzyazısı farklılaştırıcı değerdi.


Yüzlerce yeni şarap imalathanesi, daha fazla şarap üreticisi, daha fazla çeşit, tarz ve yerle birlikte bu çoğaldığında, şarabın “diğer” değişkenleri, menşei, şaraplaşması ve yıllandırma gibi daha spesifik yönleri değer görmeye başladı.


Daha sonra bölgenin karakteri ve yorumlanması geldi ve bu konuda konuşmaya en yetkili olanlar yapımcılardır.


O dönemde görkemli olan “macaneo”nun folklorun bir parçası olarak kalmasının nedeni budur. Bu, büyük bir katkı olmadığı anlamına gelmez. Şarabın tanımı şiirselliğini yitirdi ve tanım kazandı. Kulağa daha sıkıcı gelebilir ama daha gerçektir.


Portekiz'de Elisabeth Checa ve Miguel Brascó ile birlikte genç bir Portelli.  / Clarín Arşivi
Portekiz'de Elisabeth Checa ve Miguel Brascó ile birlikte genç bir Portelli. / Clarín Arşivi

-Checa ve Brasco ile çok yakındınız, onlarla çalışmak nasıldı, tecrübeleri ve dostluklarıyla size neler bıraktılar?


-Büyük bir ayrıcalık olmanın ötesinde, ikisiyle de pek çok şey yapan tek kişi olduğum için bu bir miras. Miguel'le daha fazlasını paylaştım: geziler, yemekler, aile toplantıları ve çeşitli işler Arjantin Şarapları Yıllığı, İki Kupa (TV programı), onlarca rehberli tadım, şaraphane etkinlikleri.


Rehberinin son beş yılında Checa ile işbirliği yaptım İyi Arjantin Şarapları. Tüm bunlar, her ikisinin de deneyimlerini paylaştıkları görüşmelere eklenince benim için çok değerli bir sermaye anlamına geliyor. Onlara hep şunu söyledim: “Sizin gibi olmak istemiyorum ama sizin gibi tadını çıkarmak istiyorum.”


-Şarap endüstrisini ve şarap üreticilerinin çalışmalarını nasıl görüyorsunuz?


-Yapımcıların 25 yıldır yaptıklarını takip ediyorum; Şaraplara ulaşan giderek artan ince ayarı anlayabiliyorum. Ve sadece çok yüksek çeşitlilikten bahsetmiyorum, aynı zamanda değeri 10.000 dolardan az olan şaraplardan da bahsediyorum.


Günümüzde odak noktası meyvedir, ancak tadı değil karakteri üzerindedir ve bu, çeşit tipikliğini belirtmenin yanı sıra, yeri ve stili de yansıtır. Bu, tüm segmentlerde daha hakiki şarapların yer aldığı yeni bir sayfa açıyor. Her ne kadar Malbec en çok öne çıkan ve çıtayı daha yükseğe iten çeşit olmaya devam etse de bu şaşırtıcı.


-Giderek daha fazla insan şarap biriktirmeye başlıyor. Yapıyor musun?


-Yer sorunu nedeniyle şarapları depolamıyorum. Evdeki toplantılar veya toplantılara götürmek için şişeleri bıraktığım küçük bir kilerim var. Ve şarap imalathanelerinde ve yapımcılarda eski şarapları tadabildiğim için buna ihtiyacım yok.


-Raflarda etiketlerin ve çeşitlerin çoğaldığı göz önüne alındığında, satın alırken insanlara ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?


-Her zaman bir şarap dükkanına uğramanızı öneririm. Belki süpermarket ya da Çin süpermarketi daha iyi fiyatlara ya da tekliflere sahiptir, ancak her zaman olmasa da. Ancak şarap mahzeninde size tavsiyelerde bulunacak bir sahibi veya sommelier var ve satın alma deneyimi daha keyifli olacak.


Ayrıca bakınız

Arjantin şarabını dünyaya tanıtan doktor Laura Catena

Arjantin şarabını dünyaya tanıtan doktor Laura Catena


Ayrıca bakınız

Michel Rolland: “Şarapta mucize yoktur”

Michel Rolland: Şarapta mucize yoktur


Ayrıca bakınız

Paz Levinson: “Şarapla çalışarak utangaçlığımı yenmeyi başardım”

Paz Levinson: Şarapla çalışarak utangaçlığımı yenmeyi başardım