“Modam herkese mükemmel uyum sağlar”

celikci

New member
Manuela Rasjido Buenos Aires'e döndü ve genellikle sevdiği Santa María de Catamarca'dan her uzaklaştığında olduğu gibi haberi yeniden duyurdu.


Yeni koleksiyonunu tanıttı “Kullanılacak sanat” Arthaus'ta, Buenos Aires şehir merkezinde, perküsyon grubu Tambor Fantasma'nın müzikal müdahalesiyle. Modelleri arasında Karina El Azem, Boy Olmi, Katja Alemann, müzisyen Luycas Fagin ve dansçı Mariana Belloto gibi sanat şahsiyetleri vardı.


Her biri şunları gösterdi: yün yapağıyla çalışan modeller Tasarımcı bu kez buna geometrik desenli ve büyük ölçekli rengarenk çiçekli pamuklu kadifeyi ekledi.


Rasjido, “Yıllar önce bir şeyler yapmak istiyorduk ve kıyafetleri gösterenlerin mankenler değil, bizim gibi farklı yaş ve bedenlerdeki normal insanlar olduğunu düşünüyordum” dedi. Canlı röportaj yeni başladı. “Modam herkese mükemmel uyum sağlar ve mevsimler tarafından yönetilmiyor.


Öncü modayı sanatla birleştirin 30 yıl önce sektördeki başlangıcından bu yana, bugün ikisi arasındaki sınırların nihayet bulanıklaştığının farkındadır.


“Arjantin'de çok pahalıya mal oldu” diye açıklıyor. “Tasarımın sanat olabilmesi için bir değişime sahip olması gerekiyor. Her zaman halılarımın ve resimlerimin duygusunu giyilebilir olduğunu düşündüğüm giysilere taşımak istedim. Neyse ki pandemiden sonra zanaatkarlığa dönüş varDünyada daha fazla farkındalık var, bu çok yeni bir şey. “Uzun zamandır kullanmak için sanat yapıyorum.”


Tasarımcı, koleksiyonunu ünlü plastik sanatçıları, galeri sahipleri, kültür yöneticileri, gazeteciler ve Katja Alemann, Boy Olmi gibi aktörlerin katıldığı bir defile ile sundu. Fotoğraf: Manuela Rasjido'nun izniyle.

Mektuplardan tezgaha


Manuela Rasjido 71 yaşında. Tucumán'da Edebiyat okuduktan sonra sanatı ve modayı birleştirmenin kendisine ait olduğunu fark etti. “Dokular konusu üzerinde çalışmak her zaman ilgimi çekmişti ve bu konuyu öğrenmem gerekiyordu. eğirme ve tezgah teknikleri. Büyükannem Manuela bu konuda çok şey biliyordu. Bazen bundan istediğim kadar yararlanamadığımı düşünüyorum (18 yaşımdayken öldü), ama bana bir şey bıraktı. Daha sonra daha çok araştırdım. Peru ve Bolivya'da vicuña dokuma teması etkileyicidir. Ben de aynısını yapmak istedim ama koyun yünüBu daha uyumlu ve sürdürülebilir bir şey, bazıları için yeni ama uzun yıllardan beri uygulanan bir kelime” diyor Konex ve the Ulusal Sanat Vakfı.


“Yün bazlı kumaşı dokumak ve üretmek için binlerce olasılık var. Bana göre yün, ressam için tuval neyse odur. Bunların mutlaka kaybolacak gelenekler olduğunu bilsem de, şans eseri bu kez benimle çalışan kadınları eğitmek için öğrenmem gereken bir yer buldum. Bazıları emekli oldu, bazıları direniyor (gülüyor) ve bu bana büyük mutluluk veriyor.”


İlhamdan bahsederken Rasjido şunları aktarıyor: Sanat EviŞu an Almanya'nın Berlin kentinde doğmuş, 20'li ve 30'lu yıllar. Sonra dünyayı dolaşarak, bienalleri gezerek öğrendiği her şeyi ekliyor. “Kariyerimin başlangıcında Santa María de Catamarca'nın manzaralarından ilham aldım, onları geometrikleştirdim. Heyecanla “Merkezim orası” diyor.


Giysilerini yaratmak için yünlü kumaş kullanmış ve tasarımlarına pamuklu kadife katmıştır.  Fotoğraf: Manuela Rasjido'nun izniyle.
Giysilerini yaratmak için yünlü kumaş kullanmış ve tasarımlarına pamuklu kadife katmıştır. Fotoğraf: Manuela Rasjido'nun izniyle.

Wari kimonosu


Oluştururken farklı tetikleyicilerin olduğunu unutmayın. “Şununla bir bağlantısı var antik wari kültürü, sakinlerinde doğululara benzeyen, onlara benzeyen bir şeyler olan Andean. Her zaman doğuya ilgi duydum, bu yüzden kimomo wari'yi yarattım” diyor topluluklarla çalışmanın, ciddi bir şekilde yapıldığı sürece her zaman geçerli olduğunu garanti eden Manuela Rasjido.


“Bunu bu şekilde yapan insanlar var ve moda olduğu için topluluklarla çalışmaya gidenler var. Bu doğru değil. İnsanları heyecanlandırıp sonra onları orada öksüz ve kafası karışmış halde bırakamazsınız. Çalıştığım 48 yıl boyunca aklınıza gelebilecek her türlü ekonomik krizi yaşadım ve büyük emeklerle markamı ayakta tutmayı başardım. Dokumacılarımla büyük bir aileyiz”diyor mutlulukla.


Sunumun müziği Tambor Fantasma perküsyon grubu tarafından hazırlandı.  Fotoğraf: Manuela Rasjido'nun izniyle.
Sunumun müziği Tambor Fantasma perküsyon grubu tarafından hazırlandı. Fotoğraf: Manuela Rasjido'nun izniyle.

Başlangıçlar


Manuela Rasjido üniversitede okurken kendisi için kıyafet tasarlamaya başladı ve öğrenci arkadaşlarının da sipariş vermeye başlaması uzun sürmedi.


“Bir kız olarak evde, yetişkinlere yönelik kıyafetlerin yanı sıra sevdiğim oyuncak bebek kıyafetlerini de gösteren Gath & Chaves kataloglarını aldığımı hatırlıyorum. Bunu çok eğlenceli, büyülü bir şey olarak hatırlıyorum. Tıpkı anneannemin yapmayı hayal ettiğim kışla örtüsünü hatırladığım gibi.”


And kültürlerinin keşfinden ilham alan tasarımlar.  Fotoğraf: Manuela Rasjido'nun izniyle.
And kültürlerinin keşfinden ilham alan tasarımlar. Fotoğraf: Manuela Rasjido'nun izniyle.

Tasarımın değeri


Modanın sanatla harmanlandığı Rasjido tasarımı çok mu pahalı? “Öyle olmalı ama değil, sanırım biraz modası geçmiş” diye yanıtlıyor hemen. “Şu anda birçok giyim mağazasında çılgın fiyatlar görüyorum. Yaptığım şey daha fazla zaman alıyor, daha fazla detaylandırma gerektiriyor, daha baştan başlıyor. Bir paltoyla ne kadar süreceğini tahmin edemiyorum. Kırkmanın bir mevsimi var, dokumanın bir mevsimi var, vb. Uzun zaman alıyor, endüstriyel bir şey değil” diyerek konuya ilişkin sözlerini tamamlıyor.


Modellerine ulaşmak için Instagram hesaplarına yazmanız veya sitelerini ziyaret etmeniz yeterli. Buenos Aires'teki showroom. “Benim işim çok fazla ağızdan ağza konuşmak. Fuarlar ve bienaller aynı zamanda müşterileri birbirine yakınlaştırıyor. Beni takip edenlerin ayrı bir hassasiyeti var, hikayeyi bilmeseler de tasarıma değer veriyorlar, giysiyi beğeniyorlar. “Sanatçı, tasarımcı, mimar müşterilerim var…”


Arthaus çağdaş yaratım merkezinde gerçekleşti.  Fotoğraf: Manuela Rasjido'nun izniyle.
Arthaus çağdaş yaratım merkezinde gerçekleşti. Fotoğraf: Manuela Rasjido'nun izniyle.

Peygamber kendi ülkesinde


Arjantin tarzındaki pek çok isim gibi Rasjido da sınırları aştı: Amerika, Afrika ve Avrupa'daki ülkeleri dolaştı. yüzden fazla geçit töreni ve sergi.


“Başlangıçta yurt dışında çok şey yaptığımı ve bu sayede çok tanındığımı düşünüyorum ama artık hem ülkemde tasarımlarımla, hem de sanat dünyasında halılarımla çok değerli olduğumu hissediyorum. Güzel Sanatlar Müzesi bana 2023'te birincilik ödülünü verdikariyerim için ayrıcalık ve artık bir giysim müzenin mirasının bir parçası” diyor gururla.


Konu uluslararası tasarımcılar ise Rasjido tereddüt etmiyor: oryantal tasarımcıları seviyor. Yohji Yamamoto veya Rei Kawakubo: “Duyguyu aktaranları, o tasarımcıları severim, o kıyafetleri yapanları, gördüğünüzde bakmadan duramazsınız çünkü bunlar modadır, sanattır, hayattır” diye açıklıyor. “Japon bir tasarımcıyla kapsül koleksiyon yapmayı çok isterdim. Uluslararası arenada, Balenciaga gibi harika şeyler yapan, genç, yenilikçi, muhteşem kumaşları yeni tekniklerle harmanlayan birçok tasarımcı var.”


Rasjido'nun geleceği dünyadaki yerinde kalacak, Catamarca Aziz Meryem. “Hayalim vadimde bir tekstil moda müzesi inşa etmek, dağların ortasında modayla ilgili bir şeyler yapmak isterim” diye bitiriyor.


Ayrıca bakınız

Bir moda imparatorluğuna meydan okuyan Arjantinli tasarımcı

Bir moda imparatorluğuna meydan okuyan Arjantinli tasarımcı


Ayrıca bakınız

Mirtha Legrand, Natalia Oreiro ve diğer yıldızların kıyafetlerini satan butik

Mirtha Legrand, Natalia Oreiro ve diğer yıldızların kıyafetlerini satan butik