celikci
New member
Martin Churba 10'u koyduğunda, turun argosu, ünlü Arjantinli tasarımcının başrolde olduğu yeni olay örgüsüne gönderme yaptığını söyleyebilir. Ve bu zaman, füzyon futbol ve Japonya ileDünyanın en iyi oyuncusu Lionel Messi ile 20. yüzyılın moda papalarından biri olmayı bilen Issey Miyake arasındaki zirve buluşmasını hayal eden bir tekstil hikayesinde.
Böylece modadan çok modaya uygun tipolojilere sahip tişört serisi doğdu. Spor giyim, önceki grafik kayıtlarından yapılmıştır. Yakın zamanda Churba'nın tasarımcılar ve sanatçılarla birlikte sanat eserleri ve diğer kolektif çalışma projelerini de getirdiği doğu ülkesinde sunuldu.
Bunlardan biri şu konuya odaklandı: sürdürülebilir onarım Guillermo Cameron Mac Lean ile yapılan; Jessica Trosman'la birlikte çöplere verilebilecek yeni hayata işaret eden bir diğeri; Bondi grubu ve Alejandro Sarmiento ile üçüncüsü şehir mobilyalarıyla ilgilidir. Buna gelişimi de eklendi kimono pançolar Carla Bonifacio ile birlikte gerçekleştirdi.
Ayrıca tiyatro
İkincisi, geçen yıl tasarladığı ve iki ulusun geleneksel kıyafetlerini bir araya getirerek yeniden okumaya çalıştığı elbisedir. Arjantinli dansçının performansında kullanılmış olan parçalar Daniel Proietto ve japonlar Mirai Moriyama Uruguay'da. Ayrıca Ekim ayında Tokyo'daki bir oyun için kostümle aynısını yapacak.
Gerçek şu ki, bu girişimlerin her birinde yaratıcı, o zamandan bu yana sürdürdüğü karşılıklı yazışmayı yeniden teyit etmektedir. 20 yıl önce kıyafetleri Japonya'da satılmaya başladığında art arda.
Ve arka tarafta başka bir şey daha var: bu yeni bölüm mağazanın taşınmasıyla aynı zamana denk geliyor Planlama Merkez Ofisten sonra olarak bilinen Rodríguez Peña caddesinde (1100'de Paraná'da).
Takım çalışması. “Her proje için fikir birliği ve anlaşma ararım. “Bütün bunları tek başıma yapamazdım” diyor. Fotoğraf: Martín Churba'nın izniyle.
-Modanın doğrusal senaryosunu değiştirip futbolla olan bu yeni bağın yanı sıra başka bir hareketi olan tiyatro ve dansa geçiş yapıyorsunuz, bunu nasıl deneyimliyorsunuz?
-Ben daha çok ilgileniyorum Kültürün kalıcılığı ve modanın geçiciliği daha az. Kültür, bir tuğlanın bir öncekini örtmesine gerek kalmadan, bir tuğlayı diğerinin üzerine örüyor. Öte yandan, modada bir öncekini kaplayacak kadar büyük olması gereken bir tür blok gibi, nereye gittiğini bilmediğim megaloman bir şey. O hızlı moda Sadece gezegenin ekosistemini yok etmekle kalmadı, aynı zamanda her türlü kültürel inşa fikrini de yok etti.
-Kalıcılığı olan bir diğer senaryo ise futbol ve formanın modası geçmeyen, çeşitleri ne olursa olsun her mevsim kullanılan giysi olmasıdır. Bu fikir nasıl ortaya çıktı?
-Geçen yıl Japonya'dan döndüğümde sadece PASO'ydu. Yeni hayallerle geldim ve beyinleri bir politikadan diğerine geçme ütopik köprüsüne kapılmış insanlarla tanıştım, ama bu aynı zamanda saçmaydı çünkü hiçbir şey düzelmeyecek gibi görünüyordu. Hepsi bağımlılıktı. Biz Arjantinlilerin son yıllarda yaşadığı bu yaşam tarzı, sanki çukurlar ve çatlaklarla dolu bir iç ideolojik savaşın içindeymişiz gibi. Ben de Arjantin'den düşünmemek için bir tür kişisel büyü yaptım, mecazi anlamda dokunmadan yerden beş santimetre uzakta kaldım. Bizi birleştirecek şeyleri bir araya getirebileceğimi düşündüm panço ve kimononun yansıma ve diyalog ilişkisi içinde olduğu bir kültür fikri. Ben buna “kültür köprüsü” adını verdim. Ve sadece Japonya ile Arjantin arasında değil, moda ile futbol arasında da benzeri görülmemiş bir buluşma yaşandı. Ulusal spor kültürünün sembolü olan bu ikonik giysinin içinden bakabilme sorunu vardı. Benim için inanılmazdı. Garip çünkü en fazla Yohji Yamamoto yeni Japonya gömleğini tasarladı…
-Ve Emporio Armani Napoli adına bunu yaptı
-Ama yine de Futbol forması. Daha da ileri gitmek ve bu düzeydeki teknik ayrıntıları bırakmak istedim. Japonya'dan (Issey) Miyake'den getirdiğim posteri alıp üstüne oğlum Alexis'in yaptığı Messi tablosunu koydum. Sadece Messi'nin silüetini pantolonla bağladı. Bir deja vu duygusu yaşamaya başladım. O oyunda beni bu ilişkiler fikrine taşıyan bir şey vardı. Futbolu modadan düşünebilmek ve futbolsever olabilecek bir moda ürünü yaratabilmek. Dünyada Arjantin ve futbolla birlikte giderek daha güçlü bir şeyler oluyor. Milli Takım tişörtü tasarlamayı çok isterim.
İkonik bir giysi aracılığıyla Japonya ile Arjantin, moda ve futbol arasında kültürel bir köprü oluşturmak istedim.
Arjantinli tasarımcı Martín Churba'nın yeni serisinden tişörtler. Fotoğraf: Martín Churba'nın izniyle.
-Şimdiye kadar modaya ve futbola dair yapılanlar daha çok saygı duruşu niteliğindeydi, duygularımıza bu kadar değer veren bir giysinin nasıl bir moda tipolojisine dönüştürüleceği değildi.
-Elbette tekstil üretmeye başladığımda ve işin içine girdiğimde lazer kesim teknolojisiSanki haute couturemüş gibi oynamaya başladım. Bir ara kumaşların çok güzel olduğunu gördüm ve onları raflara koymaya başladım. İşte o zaman bunun aynı zamanda dua edilen bir kehanet olduğu fikrine kapıldım ve resim olan o sunakları yarattım. Bu bana onları bir sanat galerisine götürme olanağı veriyor. Gelecek yıl Arjantin galerisiyle birlikte bir sergi yapmak için geldim Fubolitbana eşlik eden o.
-Kullandığınız gömlekler nereden geldi?
-Geleneksel kumaşlara baskı yapmak yerine, Ben kaliteli olanları kullandım ama futbol kareli kağıtlarlamarkalar, çarpık sponsorlar ve kalkanlar bu yüzden ortaya çıkıyor. Eski tişörtlerden malzemeleri yeniden kullandım. Bir bakıma, modanın yapılmış olanı yeniden gözden geçirmesini, çünkü bunu yapmaya devam edemeyeceğini de öneriyorum. Bütün bunları anlatan videoyla Japonya'ya gittim ve üniversitelerden birinde çalışmayı sunduğumda beni Tokyo'nun eteklerindeki başka bir yerden futbol takımıyla çalışmaya çağırdılar. Bu diyalog zenginleştiriciydi. taşımak tekstil yaratıcılığı Akademik alana geçiş de benim için yıkıcı oldu. Moda tüketicisi olmayan ama tişört giyerek çıldıran insanlarla tanıştım.
-Kültürel bir ifade olarak futbolda ilginizi çeken ne oldu?
-Bu bir pasifist evrensel dilHer ne kadar bazen oğlanlar biraz sinirlense de. İnsanlığın kendini bir oyunun içinde bulabileceği bir alan. Ve bu, diğer yönleriyle drama olan günümüz gibi bir dünyada bizi değerli bir yerde bırakıyor. Tutku ve ıstırabın ötesinde, iki takım oynadığında biri kazanır, diğeri kaybeder ve birbirlerini öldürmezler.
-Projeleri sunduğunuz videolarda onarımdan, kolektif çalışmadan, kültürler arası ilişkilerden bahsediyorsunuz. Sizce moda bu şekilde gidebilir mi, yoksa çok uzak bir şey mi?
-Bunu bir süreç olarak görüyorum. Arjantin'de bir zamanlar, sanki biraz daha Avrupalı olmak istiyormuşçasına kuzey yarımkürede olup biteni tersine çevirerek izlediğimiz bu yolda yazarlık yönü çok önemliydi. Bu sadece bir kavga değildi moda endüstrisiama aynı zamanda müzik ve diğer yönlerde.
Giyim açısından çok olumsuz bir dönemden geçiyoruz… Bu pazarda yenilik yapmak yerine direnmek zorundayız.
Arjantin ve Japonya arasında moda ve spor. Fotoğraf: Martín Churba'nın izniyle.
-Dayatılanın sömürgelikten arındırılması düşüncesi hala devam ediyor.
-Evet, bu yüzden yazar ön plana çıktı ve biz yazarların bir Avrupalının söylediklerinin ötesinde söyleyebilecekleri aşkın bir misyonu vardı. Trosman Çurba Sezonların trendini takip etmeme konusunda öncü oldu. Bugün kolektif bireysel yazarın üzerinde duruyor, birlikte inşa etmekten söz ediyor. Birlikte çalıştığım için Japonya'ya beş proje götürdüm. Paylaşmanın egoyu seyreltme faydası vardır. Fikir birliği, inşa ve anlaşma arıyorum. Bütün bunları tek başıma yapamazdım. Bir giyim markası yaratıcı olmam için yeterli değil. Benim düşüncem bir kültür merkezinde ya da spor, güzel sanatlar gibi modanın ötesinde disiplinlerde çalışmasıdır.
-Aynı zamanda Tramando'yu yeni bir mağazaya taşıdınız, bu bağlama ve markanın sahip olduğu yeni görünüme uyum sağlamak için.
-Giyim konusunda çok olumsuz bir dönemden geçiyoruz. Sektör olarak en çok etkilenenler arasındayız. Her ne kadar Tramando güya satın alma gücü yüksek bir izleyici kitlesine yönelik olsa da gerçek şu ki tüm hayatım avukatlar, psikologlar, mimarlar ve kendi cephelerini inşa etme ihtiyacı duyan profesyonel kadınlar tarafından satın alındı. Tramando'ya yatırım yapmak onlar için mantıklıydı. Çalışan birçok müşterisi vardı. Masrafları ve ön ödemeyi ödemenin maliyetini bir kez daha sayarsak İçerik oluşturucuların herhangi bir teşvik olmaksızın yalnızca hammadde üreticileri olarak görülmesine değer veriyoruz. Bu pazarda yenilik yapmaktan çok direnmemiz gerekiyor. After party'yi de mekana ekledik çünkü partiden geriye kalan bu…
-Ancak despues de Aynı zamanda çekiciliği de var.
-Elbette. Yaşlılardan bahsettiğimizde artık sonuncu değiller gibi. şununla söylüyoruz onur, gurur, yaratıcılık ve hayallerYapmamız gereken şey bu çünkü bizi neyin beklediğini de bilmiyoruz. Bitsin ya da aslında şimdi gelmekte olan şey bir yeniden doğuştur.
Ayrıca bakınız
Mirtha Legrand, Natalia Oreiro ve diğer yıldızların kıyafetlerini satan butik
Ayrıca bakınız
Bir moda imparatorluğuna meydan okuyan Arjantinli tasarımcı
Böylece modadan çok modaya uygun tipolojilere sahip tişört serisi doğdu. Spor giyim, önceki grafik kayıtlarından yapılmıştır. Yakın zamanda Churba'nın tasarımcılar ve sanatçılarla birlikte sanat eserleri ve diğer kolektif çalışma projelerini de getirdiği doğu ülkesinde sunuldu.
Bunlardan biri şu konuya odaklandı: sürdürülebilir onarım Guillermo Cameron Mac Lean ile yapılan; Jessica Trosman'la birlikte çöplere verilebilecek yeni hayata işaret eden bir diğeri; Bondi grubu ve Alejandro Sarmiento ile üçüncüsü şehir mobilyalarıyla ilgilidir. Buna gelişimi de eklendi kimono pançolar Carla Bonifacio ile birlikte gerçekleştirdi.
Ayrıca tiyatro
İkincisi, geçen yıl tasarladığı ve iki ulusun geleneksel kıyafetlerini bir araya getirerek yeniden okumaya çalıştığı elbisedir. Arjantinli dansçının performansında kullanılmış olan parçalar Daniel Proietto ve japonlar Mirai Moriyama Uruguay'da. Ayrıca Ekim ayında Tokyo'daki bir oyun için kostümle aynısını yapacak.
Gerçek şu ki, bu girişimlerin her birinde yaratıcı, o zamandan bu yana sürdürdüğü karşılıklı yazışmayı yeniden teyit etmektedir. 20 yıl önce kıyafetleri Japonya'da satılmaya başladığında art arda.
Ve arka tarafta başka bir şey daha var: bu yeni bölüm mağazanın taşınmasıyla aynı zamana denk geliyor Planlama Merkez Ofisten sonra olarak bilinen Rodríguez Peña caddesinde (1100'de Paraná'da).
Takım çalışması. “Her proje için fikir birliği ve anlaşma ararım. “Bütün bunları tek başıma yapamazdım” diyor. Fotoğraf: Martín Churba'nın izniyle.
-Modanın doğrusal senaryosunu değiştirip futbolla olan bu yeni bağın yanı sıra başka bir hareketi olan tiyatro ve dansa geçiş yapıyorsunuz, bunu nasıl deneyimliyorsunuz?
-Ben daha çok ilgileniyorum Kültürün kalıcılığı ve modanın geçiciliği daha az. Kültür, bir tuğlanın bir öncekini örtmesine gerek kalmadan, bir tuğlayı diğerinin üzerine örüyor. Öte yandan, modada bir öncekini kaplayacak kadar büyük olması gereken bir tür blok gibi, nereye gittiğini bilmediğim megaloman bir şey. O hızlı moda Sadece gezegenin ekosistemini yok etmekle kalmadı, aynı zamanda her türlü kültürel inşa fikrini de yok etti.
-Kalıcılığı olan bir diğer senaryo ise futbol ve formanın modası geçmeyen, çeşitleri ne olursa olsun her mevsim kullanılan giysi olmasıdır. Bu fikir nasıl ortaya çıktı?
-Geçen yıl Japonya'dan döndüğümde sadece PASO'ydu. Yeni hayallerle geldim ve beyinleri bir politikadan diğerine geçme ütopik köprüsüne kapılmış insanlarla tanıştım, ama bu aynı zamanda saçmaydı çünkü hiçbir şey düzelmeyecek gibi görünüyordu. Hepsi bağımlılıktı. Biz Arjantinlilerin son yıllarda yaşadığı bu yaşam tarzı, sanki çukurlar ve çatlaklarla dolu bir iç ideolojik savaşın içindeymişiz gibi. Ben de Arjantin'den düşünmemek için bir tür kişisel büyü yaptım, mecazi anlamda dokunmadan yerden beş santimetre uzakta kaldım. Bizi birleştirecek şeyleri bir araya getirebileceğimi düşündüm panço ve kimononun yansıma ve diyalog ilişkisi içinde olduğu bir kültür fikri. Ben buna “kültür köprüsü” adını verdim. Ve sadece Japonya ile Arjantin arasında değil, moda ile futbol arasında da benzeri görülmemiş bir buluşma yaşandı. Ulusal spor kültürünün sembolü olan bu ikonik giysinin içinden bakabilme sorunu vardı. Benim için inanılmazdı. Garip çünkü en fazla Yohji Yamamoto yeni Japonya gömleğini tasarladı…
-Ve Emporio Armani Napoli adına bunu yaptı
-Ama yine de Futbol forması. Daha da ileri gitmek ve bu düzeydeki teknik ayrıntıları bırakmak istedim. Japonya'dan (Issey) Miyake'den getirdiğim posteri alıp üstüne oğlum Alexis'in yaptığı Messi tablosunu koydum. Sadece Messi'nin silüetini pantolonla bağladı. Bir deja vu duygusu yaşamaya başladım. O oyunda beni bu ilişkiler fikrine taşıyan bir şey vardı. Futbolu modadan düşünebilmek ve futbolsever olabilecek bir moda ürünü yaratabilmek. Dünyada Arjantin ve futbolla birlikte giderek daha güçlü bir şeyler oluyor. Milli Takım tişörtü tasarlamayı çok isterim.
İkonik bir giysi aracılığıyla Japonya ile Arjantin, moda ve futbol arasında kültürel bir köprü oluşturmak istedim.
-Şimdiye kadar modaya ve futbola dair yapılanlar daha çok saygı duruşu niteliğindeydi, duygularımıza bu kadar değer veren bir giysinin nasıl bir moda tipolojisine dönüştürüleceği değildi.
-Elbette tekstil üretmeye başladığımda ve işin içine girdiğimde lazer kesim teknolojisiSanki haute couturemüş gibi oynamaya başladım. Bir ara kumaşların çok güzel olduğunu gördüm ve onları raflara koymaya başladım. İşte o zaman bunun aynı zamanda dua edilen bir kehanet olduğu fikrine kapıldım ve resim olan o sunakları yarattım. Bu bana onları bir sanat galerisine götürme olanağı veriyor. Gelecek yıl Arjantin galerisiyle birlikte bir sergi yapmak için geldim Fubolitbana eşlik eden o.
-Kullandığınız gömlekler nereden geldi?
-Geleneksel kumaşlara baskı yapmak yerine, Ben kaliteli olanları kullandım ama futbol kareli kağıtlarlamarkalar, çarpık sponsorlar ve kalkanlar bu yüzden ortaya çıkıyor. Eski tişörtlerden malzemeleri yeniden kullandım. Bir bakıma, modanın yapılmış olanı yeniden gözden geçirmesini, çünkü bunu yapmaya devam edemeyeceğini de öneriyorum. Bütün bunları anlatan videoyla Japonya'ya gittim ve üniversitelerden birinde çalışmayı sunduğumda beni Tokyo'nun eteklerindeki başka bir yerden futbol takımıyla çalışmaya çağırdılar. Bu diyalog zenginleştiriciydi. taşımak tekstil yaratıcılığı Akademik alana geçiş de benim için yıkıcı oldu. Moda tüketicisi olmayan ama tişört giyerek çıldıran insanlarla tanıştım.
-Kültürel bir ifade olarak futbolda ilginizi çeken ne oldu?
-Bu bir pasifist evrensel dilHer ne kadar bazen oğlanlar biraz sinirlense de. İnsanlığın kendini bir oyunun içinde bulabileceği bir alan. Ve bu, diğer yönleriyle drama olan günümüz gibi bir dünyada bizi değerli bir yerde bırakıyor. Tutku ve ıstırabın ötesinde, iki takım oynadığında biri kazanır, diğeri kaybeder ve birbirlerini öldürmezler.
-Projeleri sunduğunuz videolarda onarımdan, kolektif çalışmadan, kültürler arası ilişkilerden bahsediyorsunuz. Sizce moda bu şekilde gidebilir mi, yoksa çok uzak bir şey mi?
-Bunu bir süreç olarak görüyorum. Arjantin'de bir zamanlar, sanki biraz daha Avrupalı olmak istiyormuşçasına kuzey yarımkürede olup biteni tersine çevirerek izlediğimiz bu yolda yazarlık yönü çok önemliydi. Bu sadece bir kavga değildi moda endüstrisiama aynı zamanda müzik ve diğer yönlerde.
Giyim açısından çok olumsuz bir dönemden geçiyoruz… Bu pazarda yenilik yapmak yerine direnmek zorundayız.
-Dayatılanın sömürgelikten arındırılması düşüncesi hala devam ediyor.
-Evet, bu yüzden yazar ön plana çıktı ve biz yazarların bir Avrupalının söylediklerinin ötesinde söyleyebilecekleri aşkın bir misyonu vardı. Trosman Çurba Sezonların trendini takip etmeme konusunda öncü oldu. Bugün kolektif bireysel yazarın üzerinde duruyor, birlikte inşa etmekten söz ediyor. Birlikte çalıştığım için Japonya'ya beş proje götürdüm. Paylaşmanın egoyu seyreltme faydası vardır. Fikir birliği, inşa ve anlaşma arıyorum. Bütün bunları tek başıma yapamazdım. Bir giyim markası yaratıcı olmam için yeterli değil. Benim düşüncem bir kültür merkezinde ya da spor, güzel sanatlar gibi modanın ötesinde disiplinlerde çalışmasıdır.
-Aynı zamanda Tramando'yu yeni bir mağazaya taşıdınız, bu bağlama ve markanın sahip olduğu yeni görünüme uyum sağlamak için.
-Giyim konusunda çok olumsuz bir dönemden geçiyoruz. Sektör olarak en çok etkilenenler arasındayız. Her ne kadar Tramando güya satın alma gücü yüksek bir izleyici kitlesine yönelik olsa da gerçek şu ki tüm hayatım avukatlar, psikologlar, mimarlar ve kendi cephelerini inşa etme ihtiyacı duyan profesyonel kadınlar tarafından satın alındı. Tramando'ya yatırım yapmak onlar için mantıklıydı. Çalışan birçok müşterisi vardı. Masrafları ve ön ödemeyi ödemenin maliyetini bir kez daha sayarsak İçerik oluşturucuların herhangi bir teşvik olmaksızın yalnızca hammadde üreticileri olarak görülmesine değer veriyoruz. Bu pazarda yenilik yapmaktan çok direnmemiz gerekiyor. After party'yi de mekana ekledik çünkü partiden geriye kalan bu…
-Ancak despues de Aynı zamanda çekiciliği de var.
-Elbette. Yaşlılardan bahsettiğimizde artık sonuncu değiller gibi. şununla söylüyoruz onur, gurur, yaratıcılık ve hayallerYapmamız gereken şey bu çünkü bizi neyin beklediğini de bilmiyoruz. Bitsin ya da aslında şimdi gelmekte olan şey bir yeniden doğuştur.
Ayrıca bakınız
Mirtha Legrand, Natalia Oreiro ve diğer yıldızların kıyafetlerini satan butik
Ayrıca bakınız
Bir moda imparatorluğuna meydan okuyan Arjantinli tasarımcı