celikci
New member
Ekonomik ve politik zorluklara rağmen, her şeye rağmen Cuyo'da bağ ekimi ve şarap üretimi, 19. yüzyılın son çeyreğinin yeni atılımını kolaylaştıracak bir kültürün sürdürülmesine katkıda bulundu.
Bu, 1820 ile 1840 yılları arasında Mendoza ve San Juan'ı ziyaret edenler tarafından kanıtlanmıştır. İngiliz Alexander Caldcleugh, “en yaygın sınıf” şarabın sıradan Malaga'dan pek farklı olmadığını gözlemledi, ancak Don Manuel Valenzuela'nın masasında tatma fırsatı buldum. çok üstün kalitede bir kırmızı şarap. […] Üzümler siyah ve iri olup çok lezzetlidir.”. (1)
Başka bir İngiliz, Robert Proctor, Şili ve Peru'ya transit olarak 1823'te Mendoza'ya geldi ve burada Bolivar ile Guayaquil'de yaptığı röportajın ardından tüm görevlerinden istifa ettikten sonra Cuyo'ya dönen San Martín ile konuşma fırsatı buldu. Proctor, Peru'nun Londra bankasıyla imzalayacağı ilk kredi için komisyon acentesi olarak görev yapıyordu.
Yolculuğunun hikayesinde, Proctor, Mendoza beyaz şarabını “çok tolere edilebilir” bulduğunu ve “şarap yapımında dikkat ve beceriyle mükemmel olacağına hiç şüphe yok” dedi.. Birkaç yıl önce Amerika Birleşik Devletleri'ne birkaç varil gönderilmiş ve Madeira ile aynı fiyata alınmıştı (…)”. (2)
Kırmızı şarap bardakları. Fotoğraf: Shutterstock.
Dönemin şaraplarına bir bakış
İngiliz kimyager ve botanikçi John Miers ise Proctor'un Mendoza şaraplarının kalitesine ilişkin değerlendirmesine katılıyor: “Hazırlığa gereken özen gösterilirse, bu yer dünyanın herhangi bir yerindeki şaraplar kadar iyi ve çok daha ekonomik şaraplar üretebilir.” Avrupa'daki şarap ülkelerinden herhangi biri. (3)
Miers ayrıca, “alt sınıfların damak tadına çok uygun” Carlón şarabının üretiminden ve 1819 civarında Mendoza şaraphanesinde üzümlerin toplanmasından ve preslenmesinden bahsetti.
Anlattığınız durumda şıranın fermantasyonu için hala toprak kap kullanılıyordu ancak iki bilgi ilginç: iş kadınlar tarafından yürütüldüve şarap presleri “pişmiş tuğla ve kireçten yapılmış birikintilerdi.” (4)
Sonraki yıllarda, Buenos Aires pazarında rekabet etmenin zorlukları Şarapların artması, üzümlerin önemli bir kısmının Şili ve Buenos Aires'e giden kuru üzüm üretimine ayrılmasına yol açtı:
Arka planda Cordillera'nın yer aldığı Mendoza üzüm bağları. / Clarín Arşivi
“Bu tür yan ürünlerin ekonomik önemi dikkat çekicidir. […]1838'in ikinci çeyreğinde, ulusal şarapların ithalatı için Buenos Aires'e kara yoluyla 119.182 peso değerinde 12.165 arrobas kuru üzüm getirildi, aynı dönemde toplam değeri 243 pipo ve 99 varil oldu. 25.500 peso; ertesi yılın ikinci yarısında ise aynı miktarda şarap için kuru üzüm rakamı 122.601 pesoydu; ve 1842'nin ilk yarısında kuru üzüm için 97.380 peso ve şarap için 11.882 peso. (5)
Yıllar geçtikçe Cuyo halkının şarapçılık konusundaki ısrarı, Domingo Faustino Sarmiento'nun fikir ve projelerinde yankılandı ve yayıldı. Fransız türlerinin tanıtımını teşvik edecek ve 1885'te demiryolunun Mendoza'ya varmasıyla tarihi dağıtım sorununu çözecekti; bu, şarapları yaşamlarının temel unsuru olarak kullanan ülkelerden gelen göçmenlerin Buenos Aires ve Litoral'e olan talebin katlanarak artmasıyla aynı zamana denk geliyordu. diyetler.
1. Alexander Caldcleugh, Güney Amerika'da Seyahatler. Río de la Plata, 1821, Solar, Buenos Aires, 1943.
2. Proctor, a.g.e. cit., s. 44.
3. Alıntı: Díaz Araujo, Díaz Araujo, Edgardo A., Arjantin bağcılığı – I. Fetihten 1852'ye kadar tarihsel gelişimi ve yasal rejimi, Mendoza Üniversitesi – Editoryal Idearium, Mendoza, 1989, sayfa. 100.
5. Agem, s. 127, Juan Carlos Nicolau'dan alınan verilerden alıntı, Arjantin Endüstrisi ve Gümrükleri 1835-1854, Devenir, Buenos Aires, 1975, sayfa. 166.
Ayrıca bakınız
Buenos Aires şaraplarının patlaması: en iyilerin üretildiği yer
Ayrıca bakınız
Santiago del Estero, ilk Arjantin şaraplarının beşiği
Bu, 1820 ile 1840 yılları arasında Mendoza ve San Juan'ı ziyaret edenler tarafından kanıtlanmıştır. İngiliz Alexander Caldcleugh, “en yaygın sınıf” şarabın sıradan Malaga'dan pek farklı olmadığını gözlemledi, ancak Don Manuel Valenzuela'nın masasında tatma fırsatı buldum. çok üstün kalitede bir kırmızı şarap. […] Üzümler siyah ve iri olup çok lezzetlidir.”. (1)
Başka bir İngiliz, Robert Proctor, Şili ve Peru'ya transit olarak 1823'te Mendoza'ya geldi ve burada Bolivar ile Guayaquil'de yaptığı röportajın ardından tüm görevlerinden istifa ettikten sonra Cuyo'ya dönen San Martín ile konuşma fırsatı buldu. Proctor, Peru'nun Londra bankasıyla imzalayacağı ilk kredi için komisyon acentesi olarak görev yapıyordu.
Yolculuğunun hikayesinde, Proctor, Mendoza beyaz şarabını “çok tolere edilebilir” bulduğunu ve “şarap yapımında dikkat ve beceriyle mükemmel olacağına hiç şüphe yok” dedi.. Birkaç yıl önce Amerika Birleşik Devletleri'ne birkaç varil gönderilmiş ve Madeira ile aynı fiyata alınmıştı (…)”. (2)
Kırmızı şarap bardakları. Fotoğraf: Shutterstock.
Dönemin şaraplarına bir bakış
İngiliz kimyager ve botanikçi John Miers ise Proctor'un Mendoza şaraplarının kalitesine ilişkin değerlendirmesine katılıyor: “Hazırlığa gereken özen gösterilirse, bu yer dünyanın herhangi bir yerindeki şaraplar kadar iyi ve çok daha ekonomik şaraplar üretebilir.” Avrupa'daki şarap ülkelerinden herhangi biri. (3)
Miers ayrıca, “alt sınıfların damak tadına çok uygun” Carlón şarabının üretiminden ve 1819 civarında Mendoza şaraphanesinde üzümlerin toplanmasından ve preslenmesinden bahsetti.
Anlattığınız durumda şıranın fermantasyonu için hala toprak kap kullanılıyordu ancak iki bilgi ilginç: iş kadınlar tarafından yürütüldüve şarap presleri “pişmiş tuğla ve kireçten yapılmış birikintilerdi.” (4)
Sonraki yıllarda, Buenos Aires pazarında rekabet etmenin zorlukları Şarapların artması, üzümlerin önemli bir kısmının Şili ve Buenos Aires'e giden kuru üzüm üretimine ayrılmasına yol açtı:
“Bu tür yan ürünlerin ekonomik önemi dikkat çekicidir. […]1838'in ikinci çeyreğinde, ulusal şarapların ithalatı için Buenos Aires'e kara yoluyla 119.182 peso değerinde 12.165 arrobas kuru üzüm getirildi, aynı dönemde toplam değeri 243 pipo ve 99 varil oldu. 25.500 peso; ertesi yılın ikinci yarısında ise aynı miktarda şarap için kuru üzüm rakamı 122.601 pesoydu; ve 1842'nin ilk yarısında kuru üzüm için 97.380 peso ve şarap için 11.882 peso. (5)
Yıllar geçtikçe Cuyo halkının şarapçılık konusundaki ısrarı, Domingo Faustino Sarmiento'nun fikir ve projelerinde yankılandı ve yayıldı. Fransız türlerinin tanıtımını teşvik edecek ve 1885'te demiryolunun Mendoza'ya varmasıyla tarihi dağıtım sorununu çözecekti; bu, şarapları yaşamlarının temel unsuru olarak kullanan ülkelerden gelen göçmenlerin Buenos Aires ve Litoral'e olan talebin katlanarak artmasıyla aynı zamana denk geliyordu. diyetler.
1. Alexander Caldcleugh, Güney Amerika'da Seyahatler. Río de la Plata, 1821, Solar, Buenos Aires, 1943.
2. Proctor, a.g.e. cit., s. 44.
3. Alıntı: Díaz Araujo, Díaz Araujo, Edgardo A., Arjantin bağcılığı – I. Fetihten 1852'ye kadar tarihsel gelişimi ve yasal rejimi, Mendoza Üniversitesi – Editoryal Idearium, Mendoza, 1989, sayfa. 100.
5. Agem, s. 127, Juan Carlos Nicolau'dan alınan verilerden alıntı, Arjantin Endüstrisi ve Gümrükleri 1835-1854, Devenir, Buenos Aires, 1975, sayfa. 166.
Ayrıca bakınız
Buenos Aires şaraplarının patlaması: en iyilerin üretildiği yer
Ayrıca bakınız
Santiago del Estero, ilk Arjantin şaraplarının beşiği